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細井えみか | Emika Hosoi  

「BODYLESS body」

2022年12月17日(土) 〜 2023年1月16日(月)

開館時間:木金土日月(火水祝休) 13:00-18:00 

*12月27日から1月4日、及び1月9日は休廊

(上記以外の時間でビューイングをご希望の方はご予約にて承ります。)

《細井えみか作品集 2021-2022 発売のお知らせ》

ギャラリーでの取り扱いの他、当website上でもお買い求めいただけます。

定価 1200円(税込)

"BODYLESS body" by Emika Hosoi

Dec 17, 2022 to Jan 16, 2023 

Open on Thursdays, Fridays, Saturdays, Sundays, and Mondays (except Holidays, closed from Dec 27 to Jan 4, and closed on Jan 9.) 

If you would like to visit the gallery outside of business hours, please make appointments in advance. 

​​

【展示概要】

​(English to follow)

エステルオカダアートギャラリーでは、2022年12月17日(土)から1月16日(月)まで、細井えみかによる個展「BODYLESS body」を開催いたします。


「確かめる行為」(2018年)、「覚束ないピント」(2021年)に続き、弊ギャラリーにおいては3度目の個展となる本展では、鉄や異素材を用いた立体作品の新作を発表します。鉄に加え、ボルトやナットなどの工業製品やファブリックなどの異素材を用いて作品を制作してきた細井は、過去いずれの展示においても、一貫して見慣れた日常からくる安堵感や、人の知覚の曖昧さ、そして既知のものへの問いなどをテーマに作品を制作してきました。我々の身近に在る物をモチーフとしているにもかかわらず、硬さと柔らかさを強調するかのような対比的な素材が用いられたり、重力や張力を意識させる構造であったりと、鑑賞者に十分な余白を与えつつ日常における新たな視線を導きます。また、最近では、商業施設を含む様々な場所において精力的に作品を発表しており、素材やテーマに一貫性を持ちつつも、作品がそれぞれの場や空間と呼応しながら展開を続けています。彼女の個展では、展示全体が作品と空間との関係性を意識したインスタレーションとなっている点も特徴的です。

ステートメント

私にとって物事を「知っている」状態は、自らの精神的支柱となり安心感を生み出す基盤である。けれど頭の中に漠然と存在している記憶やイメージは、身体の器官を通して仕入れた情報を、自分自身で無意識に取捨選択した結果に過ぎない。

私の制作は、見たことのあるもの、触ったことのあるもの、あるいは肌で感じたことのある気配など、「知っている」と思っている五感の情報が、どれほど真実味を帯びたものか確かめる行為である。安心の出処を探すため、日常風景の要素を掻い摘んでは、「これは何だったか」の記憶を辿る。

作家プロフィール

1993 年タイ生まれ。2018 年武蔵野美術大学大学院造形研究科修士課程美術専攻彫刻コー

ス修了。現在、本学共通彫塑研究室助教。主な活動歴に、2018 年個展「確かめる行為」Zula

Art Gallery(東京)、2019 年「くんねっぷ・アート・タウン・プロジェクト」にて公開制作および作品設置

(北海道)、2021 年個展「Swimming Focus / 覚束ないピント」Esther Okada Art Gallery(東

京)、2022 年「第 17 回 KAJIMA 彫刻コンクール入選作品展」鹿島 KI ビル(東京)、 あすとホール

(大阪)、「CARt SAITAMA 2022」ステラタウンほか(埼玉)、個展「mutation vol.3 ~Pretending

objects~」MUNSELL(東京)、グループ展「困らせる糸鋸」クマ財団ギャラリー(東京)、「ふりをする

/Camouflage」美容室 L’arte(東京)、2 人展「くさいモノに、フタをする」bluedress SHIBUYA(東

京)など。

Website: https://emikahosoi.com/

Instagram: @emikahosoi

 

Esther Okada Art Gallery is pleased to present for the third time (The Acts of Confirming; 2018, Swimming Focus; 2021) Emika Hosoi with her new series of sculptures using iron and several other materials. In addition to iron, Hosoi has been using industrial materials such as bolts and nuts, and some fabrics for her works. She has been consistently focusing on the sense of familiarity, ambiguity of our perception, and questioning the known and unknown. The motifs used in her works are often something that we are familiar with in our daily lives like furniture or windows, but she brings new perspectives by her choice of materials that emphasize the hardness and softness, or by deliberately applying structures that highlight gravity and tension. Recently she has been actively exhibiting her new works at various places including commercial facilities. Her materials and themes have been consistent but her works are evolving in response to the place where the works are exhibited. One of the major characteristics of her show is that the entire exhibition is the installation work by itself, highlighting the relationship between her works and the space.    

About the artist: 

1993 Born in Bangkok. 2018 Graduated from Musashino Art University with MA in Sculpture. Her major achievements include, 20018 "The Acts of Confirming" at Zula Art Gallery (Tokyo), 2019 "Something that is getting up” (Publicly installed in the recreation park in Hokkaido), 2021 "Swimming Focus" at Esther Okada Art Gallery (Tokyo), 2022 Kajima Sculpture Competition 17th Winning Works Exhibition (Kajima KI Bid, Asto Hall in Tokyo/Osaka), CARt SAITAMA 2022 (Saitama), “mutation vol.3 ~pretending objects~” at MUNSELL (Tokyo), group exhibition “Komaraseru Itonoko” at Kuma Gallery (Tokyo), “Camouflage” at L’arte (Hair salon in Tokyo), duo exhibition “Kusai Mono ni Futa wo Suru” (bluedress SHIBUYA in Tokyo), etc. 

Website: https://emikahosoi.com/

Instagram: @emikahosoi

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